Alimentació i embaràs: quina dieta m’ajudarà si em vull quedar embarassada?

15/07/2019

L’alimentació és essencial en qualsevol àmbit de la nostra vida i l’embaràs no n’és cap excepció. La dieta és un factor que hi influirà des del principi, tant en el moment de quedar-te embarassada com en el transcurs de l‘embaràs.

Com afecta l’alimentació a la fertilitat?

Una dieta equilibrada és indispensable per gaudir d’una bona salut en tots els àmbits de la vida. Els aliments frescos, naturals, variats, saludables i poc elaborats juntament amb uns hàbits de vida saludables afavoreixen la teva salut reproductiva.

Diversos estudis han demostrat, per exemple, que la dieta mediterrània està associada a una millor capacitat reproductiva en dones no obeses menors de 35 anys.

En canvi, un dèficit de certs nutrients i un pes no saludable, ja sigui per excés de pes o per mancança, pot afectar el correcte funcionament del sistema reproductiu, tant en el cas de les dones com en el dels homes.

Quins aliments ajuden a tenir una dieta adequada per quedar-se embarassada?

Primer de tot, cal tenir en compte que tot i la gran influència de l’alimentació en la fertilitat, no existeix cap ingredient ni dieta miraculosa que garanteixi l’embaràs.

Però sí que hi ha determinats nutrients que sembla que tenen un paper més determinant que d’altres i que poden ajudar significativament a millorar la fertilitat.

Alguns d’aquests nutrients són l’omega 3, antioxidants com la vitamina E, la vitamina C o el zinc, l’àcid fòlic (B9), la vitamina D, el ferro o la cianocobalamina (B12).

 

On trobaràs aquests nutrients?

Els nutrients que afavoreixen a quedar-se embarassada hi són presents en aliments naturals que podràs trobar en qualsevol mercat a prop teu.

Alguns exemples d’aquests aliments són:

  • Fruites i verdures: són riques en vitamines com les vitamines A, C i E
  • Llegums: són rics en ferro i B9
  • Fruita seca: rica en B9, vitamina E i omega 3
  • Ous, carn i peix: rics en B12

Quins aliments evitar?

Hi ha estudis que indiquen que una dieta rica en carn vermella i/o processada, cafeïna, alcohol o ensucrats repercuteix negativament en la capacitat reproductiva, tant en homes com en dones.

En general, doncs, és important prioritzar la dieta mediterrània fomentant els aliments naturals en detriment de productes ultraprocessats.

Les intoleràncies alimentàries

Tingues en compte les intoleràncies alimentaries, ja que també tenen un paper important en la capacitat reproductiva de les dones. En el cas que algún tipus d’aliment et provoqui malestar o reaccions anormals, cal analitzar-ho. Una intolerància mal tractada o no diagnosticada afectarà al teu sistema immunològic i en cap cas ajudaria a l’embaràs.

Categoria: Embaras

Aquest lloc utilitza galetes per recopilar informació estadística sobre la navegació. Si continues navegant, consideres que estàs d'acord amb el seu ús.   Més informació.

X